2月 05, 2015

Russian Roulette 俄羅斯輪盤/ Rihanna 蕾哈娜

Russian Roulette 
俄羅斯輪盤



Take a Breathe, take a deal
深呼吸 下好離手

Calm yourself, he says to me
他對我說 冷靜下來

If you play, you play for keeps
如果要玩 就別想半途逃走

Take the gun and count to three
拿起槍然後數到三

You're sweating now, moving slow
你流著汗 戰戰兢兢 步步為營

No time to think, my turn to go
沒時間思考 輪到我了


And you can see my heart beating
你可以看見我的心臟 跳動著

You can see it through my chest
目光穿透我的胸口

I'm terrified, but I'm not leaving
我驚慌恐懼 但我絕對不會走

I know that I must pass this test
我知道我必須通過這個考驗

So just pull the trigger
扣下板機吧


Say a prayer to yourself
替自己祈禱

He says close your eyes, sometimes it helps
他說閉上眼睛 這有時會有幫助

And then I get a scary thought
突然我腦海中浮現一個可怕的想法

That he's here, means he's never lost
他站在這裡 這代表他從沒輸過


And you can see my heart beating
你可以看見我的心臟 跳動著

You can see it through my chest
目光穿透我的胸口

I'm terrified, but I'm not leaving
我驚慌恐懼 但我絕對不會走

I know that I must pass this test
我知道我必須通過這個考驗

So just pull the trigger
扣下板機吧


As my life flashes before my eyes
當我眼前閃過一生中的點點滴滴

I'm wondering if I will ever see another sunrise
我懷疑自己是否能夠再見到一次日出

So many won't get the chance to say goodbye
太多事 我已經沒有機會去道別

But it's too late to think of the value of my life
已經太遲去衡量 我生命的價值


And you can see my heart beating
你可以看見我的心臟 跳動著

You can see it through my chest
目光穿透我的胸口

I'm terrified, but I'm not leaving
我驚慌恐懼 但我絕對不會走

I know that I must pass this test
我知道我必須通過這個考驗


And you can see my heart beating
你可以看見我的心臟 跳動著

You can see it through my chest
目光穿透我的胸口

I'm terrified, but I'm not leaving
我驚慌恐懼,但我絕對不會走

I know that I must pass this test
我知道我必須通過這個考驗

So just pull the trigger
就扣下板機吧

沒有留言:

張貼留言